Avslutningskvällen Foto Simon

Simon – bilder

Det här är bilder som jag skapat. Den första, poetiska bilden, är från en uppgift i Digitalt skapande. Vi skulle skapa en bild i Photoshop som ger en känsla inspirerad av en dikt eller låttext. Texten jag valde kommer ifrån låten The Heart Asks Pleasure First, av Nightwish.

Den anda, filmaffischen, är från en uppgift i Design, då vi skulle skapa en reklamaffisch till en låtsasfilm. Det finns även en version med text, men den du ser här är helt utan. Denna är också skapad i Photoshop.

Den tredje, kollaget, är från en uppgift i Digitalt skapande. Vi skulle blanda minst tre fotografier med varandra i Photoshop som tillsammans skapar en känsla. Jag ville förmedla känslan av att sakna det som en gång varit, och att längta tillbaks till det, fast det bara försvinner längre bort ifrån en. Det finns tre foton i kollaget (en av dem har jag använt två gånger) och alla är tagna av mig.

Den fjärde, montaget, är från en uppgift i Medieproduktion, då vi skulle skapa en bild i Photoshop med hjälp av två fotografier. En av dessa skulle vara på någon slags textur som bakgrund, och den andra ett porträtt där vi experimenterat med optiska effekter. Porträttet jag valde är på min kompis Albin, när jag fotade med något objekt framför kameran som skapade de svarta ränderna framför hans ansikte.